opc_loader

Menu

12,5 jaar ervaring
Milieuvriendelijk
Energiebesparend
Fysieke showroom
Gecertificeerde monteurs

Hoe zit het met de garantie?

Op al pelletkachels van Pelletkachelkiezen.nl geven wij 2 jaar fabrieksgarantie op onderdelen en buitenkant! Wij verkopen uitsluitend Italiaanse lucht pelletkachels, Italiaanse cv pelletkachels en Pelletketels uit Bosnië. Dit zijn allemaal modellen van merken die al jaren bestaan en die van oorsprong alleen maar ervaring hebben met pelletkachels. Dus echte originele kwaliteit merken! Om in aanmerking te komen voor de garantie moet de aankoop bon overlegd worden.

Wat is fabrieksgarantie?

Onze merken geven 2 jaar garantie op het functioneren van de pelletkachel. Komt er binnen deze 2 jaar een defect aan de kachel die niet veroorzaakt is door externe omstandigheden. Dan zal die kosteloos binnen een redelijke termijn opgelost worden door Pelletkachelkiezen en betreffende leverancier. Onder externe omstandigheden verstaan wij problemen die voort komen uit een niet juiste gebruik van de pelletkachel, of oorzaken waar de pelletkachel of klant niks aan kan doen. Uitzondering op de garantie termijn van 2 jaar is het brander bakje. Hierop zit een garantie van 1 jaar maar wel met de bemerking dat deze op de juiste manier schoongemaakt wordt. Wordt er geconcludeerd dat dit niet gebeurd is dan wordt deze in rekening gebracht. Op de ontsteker en op de ruit zit zo wie zo geen garantie.

Wanneer valt de kachel buiten de garantie.

  • Als de pelletkachel niet door Pelletkachelkiezen.nl (Outdoor Tuinidee B.V.) is geïnstalleerd.
  • Niet het juiste onderhoud heeft gehad.
  • Minimaal na 1000 branduren of 1x per jaar onderhoudsbeurt heeft gehad.
  • Slijtage door normaal gebruik.
  • Als er door derden buiten Pelletkachelkiezen om is gesleuteld aan de kachel.
  • Het vervangen van een kapotte gloeispiraal valt niet binnen de garantie.
  • Als de storing veroorzaakt wordt door plotseling van buiten komende oorzaak zoals onweer, brand, bliksem of kortsluiting.
  • Wanneer niet aan de houtpellet voorwaarden wordt voldaan. Dus geen naaldhout Enplus A1 gecertificeerde witte pellets.
  • Het vastzitten van de schroef door blokkade of verstopping.
  • Instellingen van de computer zoals parameters zijn gewijzigd. Of andere wijzigingen die zijn gebeurd aan de kachel.
  • Als het glas gebroken is van de deur. Uitzondering als dit tijdens transport gebeurd is in opdracht van Pelletkachelkiezen.nl.
  • De pelletkachel gewisseld is van eigenaar of adres.

Alle kosten die nodig zijn om de storing op te lossen en die buiten de garantie vallen. Daar kunnen we je vooraf een prijsopgave van geven.

Hoe gaat de garantie in zijn werk?

De Pelletkachel dient door de klant zelf naar ons terug gebracht te worden. Lukt het je niet om de pelletkachel te komen brengen en ophalen. Dan kunnen wij dit voor je verzorgen, hiervoor worden kosten berekend. Daarna beoordelen wij wat de oorzaak is van de betreffende storing. Mocht blijken dat dit een storing is die onder de garantie valt dan wordt deze door ons in samenspraak met de leverancier gerepareerd. Mocht de storing echter veroorzaakt zijn door eigen gebruik dan worden er kosten in rekening gebracht. Alle kosten dus van transport, reparatie en eventuele onderdelen worden vooraf aan je doorgegeven.

Het oplossen van een storing aan huis

  • Het vervangen van een gloeispiraal kunnen wij in de meeste gevallen ook bij je thuis doen, afhankelijk van het model. Hiervoor hoeft de kachel niet per se gebracht te worden. Hiervan kunnen we u vooraf een prijsopgave geven.
  • Ook het geven van een onderhoudsbeurt indien die nodig is om de storing te verhelpen kunnen wij bij je thuis. Hiervoor geldt de normale onderhoudskosten a €175,00.
  • Mocht het probleem te maken hebben met bepaalde instellingen waarvan wij weten dat dit het probleem is dan kunnen we dit ook bij je thuis verhelpen. Hiervoor geven we dan vooraf ook een prijsopgave.

Meldt de storing vooraf via e-mail of telefoon bij ons. Wij gaan dan in overleg met je de juiste aanpak bespreken en ook binnen welke redelijke termijn wij de reparatie kunnen uitvoeren. Dit hangt natuurlijk ook van de drukte af bij ons en de beschikbaarheid van de monteur(s).